11/26/2012

Thanksgiving break in Chicago - day1-



Hi! thanksgiving break is over and i just came back to Terre Haute.
well, this week was soooooo good but went by so quickly..
How's your break? all of your thanksgiving plans done?
I hope everyone had an amazing thanksgiving break :)

mine was pretty goooooooood!!! After i left Laura's home, i went to Chicago by Amtrak.
we left her house early in the morning. 
On the way to the station there was a thick fog and i took random photos..


あ〜 thanksgiving breakおわっちゃいました〜
今ちょうど、Lauraのお家からTerre Hauteに帰ってきたところですよ。。
あーいつもの9th floorの笑い声がきこえる(^^)

いや〜この一週間はとっても充実してて、あっというまでした。。
みんなの休みはどうでしたか〜?
私はというと、Lauraのお家に3日間ホームステイしたあと、
AmtrakでChicagoにいってきました!!朝、7:30発とかで早朝にLauraの家を出発!
お母さんが電車の中で食べなって、
サンドイッチつくってコーヒーと一緒に持たせてくれました♡
(おにぎりこさえてくれた的なね!)
Lafayette駅まで家から30分くらいなんですが、途中霧がすごくて、なんか幻想的でした。





this is my first time to take Amtrak, but it was comfy more than i expected :) it's kinda slow though..
and look at her turkey hat !! cute ♡

アメリカきて初めてAmtrak乗ったんですが、意外と快適でしたよ!
あと、駅員さんの帽子がthanksgiving意識して、ターキーだった♡かわいい




ちなみにインディアナとシカゴ、一時間の時差があるらしく、
実際シカゴまで3時間くらいかかりました。
ま、終止音楽聞きながら窓の外眺めてぼーっとしてました(笑)





finally big city!! CHICAGO!!! and wonderful weather!
fortunately, the first two days were warm and not so windy :)


で、10:00すぎにシカゴ到着!
みんながとっても寒いぜよ。。て言ってたけど、
最初の2日は12℃くらいでぽかぽかで、風もそんな強くなくていい気候でした(^^)




After check in at the hotel, we walked as much as we could cause it felt a little adventurous exploring the city on foot. but after that, my feet was killing me... oh my lack of exercise..

ホテルにチェックインしたあと、
きょろきょろしながら、とにかくいろいろ歩き回りました〜
で、結果、足がとんでもないことになったんだけども。。運動不足。。








and i did shopping a lot!! i couldn't wait Black Friday..hahah
I could never have enough money to pay for the things i want. 



Black Fridayも待てず、お買い物もたくさんしました!
今までできなかった分!とか思いながらね。笑





i did shopping like crazy so i got hungry.. so we went to MAGNOLIA BAKERY :)
で、ものすごい勢いで買い物して、お腹へったので、カフェにはいりました。
これ、夜ごはんだったのかな?笑





i didn't eat all but almost all :) i was super hungry..
i like the vanilla beans cheesecake a lot, the yellow one. it's a little expensive though..
I'm not really into American food but this cheesecake is an exception! hahah

チーズケーキ!$7とかで少しお高めでしたが、とんでもなく美味しかった!
アメリカの食べ物にはうんざりだけど、これは例外ね♡







then walked around again...

そしてまた歩く〜



but my feet was almost dead.. so went back the hotel and chilling at the lobby..

でも足に限界きて、ホテル帰ってロビーでのんびり〜






i totally fell in love with this lobby ♡
how beautiful!!!!

素敵すぎなのだ。。ほんと。

look at this christmas tree!! 




I LOVE IT SOO MUCH!!

anyway, i took soooo many photos so i will post little by little :)

とにかく、とんでもない量、写真撮ったので少しずつ更新します。


well, thanks for the long break! 
it feels incredibly great to be out of college things and Terre Haute for a while.
but now the long break is over and i really don't want to go back to college..
i think this week gonna be super busy.. but winter break is almost there! actually more 3 weeks!

で、明日からまた学校と。。課題とテストで今週は忙しくなりそうです。。
でもあと3週間で冬休みなんで!頑張ります!

ではまた〜


see u again!!! xxx












Powered by Blogger.