8/18/2013

obon

IMG_0949



Hi there,  how's your bon vacation ?
In English, it just sounds weird... so I'm just gonna say お盆休み。
but most of you guys have no idea what that is, so let me explain.
or... Wiki can explain way better than me ! lol

Obon (お盆) or just Bon () is a Japanese Buddhist custom to honor the spirits of one's ancestors. This Buddhist-Confucian custom has evolved into a family reunion holiday during which people return to ancestral family places and visit and clean their ancestors' graves, and when the spirits of ancestors are supposed to revisit the household altars. It has been celebrated in Japan for more than 500 years and traditionally includes a dance, known as Bon-Odori.

so basically, it's a family reunion holiday.
I visited my grandma's where i used to live.


こんにちは、お盆休みで蚊にたくさん刺されましたマツウラです。
みなさんお盆休みはいかがお過ごしでしたか?
たぶんバイトだったり、仕事だったりで忙しかった人が多いと思いますが、
私は後半だけ東金に帰りました。



IMG_0879


 my grandpa's collections...

じいじのコレクションみたり、


IMG_0900


well, my uncle, my mom and I went for a drive around our hometown.
and I totally fell in love with this view. Isn't it beautiful? 
blue sky and green rice crops...

田んぼの中をドライブしたり、
田舎を大満喫!いいですよね、ジブリの夏休みってかんじで。
ま、ここにこの間まで住んでたんだけどね〜


IMG_0915


then we stopped by "a place", called Ramen Hachibei (らーめん八平).
well i can say, it was the most difficult place to find, even when using google map!
Actually, the place was famous for that. A lot of people have tried to get there but some of them can't find the place... it's just because there's no signs or marks... just bunch of trees!
But we did it!!  When we got there, it was almost 5pm.
 So fortunately, we didn't have to wait a long line, which usually happens... like 2 hours...


そして、おじちゃんに連れられて、ある場所へ。。
「日本一行きにくいラーメン屋さん」で噂の、らーめん八平。
千葉県房総半島、長南町にある秘境のラーメン屋。ここの有名なアリランラーメンを食べようと多くの人が県外から来るのですが、最寄りの駅からは、タクシーで5000円かかり、車でいってもナビは役立たず... かなりの難関です。
3度目のおじちゃんも途中不安になるほど。でも、なんとか到着!
え?これがラーメン屋?というたたずまい。
でも、着いたのが午後4時過ぎということもあり、待たずに店内へ。
休日のお昼ともなれば、平気で2時間は待つそう。



IMG_0924



and ordered "Arirang Ramen", the most famous one!
omg.... that was the craziest ramen ever! I've never had ramen like this!!!
and i highly recommend it! just hope you can get there... lol

で、もちろん看板メニューのアリランラーメンをオーダー。
「アリランラーメン普通 (普通もり) 辛めで」
チャーシュー凄すぎよ!タマネギも柔らかくて、にんにくも山盛りで!そして太麺!
とっても個性的だけど、ものすごく美味しかったです。
なんか、東金まで走って帰れそうなくらい元気でた。笑
とにかく、おすすめです!たどり着ければいいのだけどね。笑



IMG_0932



then we found this weird and creepy hole on the way back home.
そして、家に帰る途中、奇妙な穴を発見。

IMG_0949


and we walked inside...
入ってみる。


IMG_0962


I can't put into words, but it was beautiful and creepy at the same time.
なんていうんでしょう、言葉に表せないけど、美しくて奇妙。
隠れパワースポットかな?


IMG_0958


When we got out from there, the sky turned pretty purple.
で、そんな穴からでてみると、こんな素敵な空が広がっていました。


IMG_0968


and we ran into THIS!!

そして、なんとこれも!


IMG_0999

IMG_1043

IMG_1098




well, fireworks!

長南町の花火大会だったのです!
なんという偶然!!

IMG_0990


You can take fireworks photos like this.
We don't even recognize what that is.

そう、花火の写真も宇宙みたいによく分かんない写真が一工夫で撮れるんでよ〜
マニュアルモードでわざとピンとぼかしたり、ぐーーんとズームして撮ったり。

とにかく、素敵な花火が近くでみれちゃってよかったです。


IMG_1021




so looking back my お盆休み, i had a great one with my family.
and i have to say my family is the best.


というわけで、「わたしの夏休み!」というかんじのお盆休みに仕上がりました。
そして、改めて、私の家族は最高だなと思いましたよ。



well, i hope you also had a great one. ( for Japanese )
Thank you for stopping by.

See u again!!!



Powered by Blogger.