10/28/2013

haconiwa 2

IMG_3905_1


Hi there, how are you doing?
well, today was kinda lazy day for me... you know it's Monday.
and i feel like i got a cold a bit... now I'm waiting for a movie to start at Starbucks.
I've got almost an hour so i'm just gonna get this done !

Today i would like to talk about the last class of haconiwa no gakko.

I think most of you might have seen my last post about haconiwa.
So i'm not gonna explain what it is exactly... but to put it simply, it's a curation class held by haconiwa. Yesterday was our last class (actually it was just 2 days class...) and i got tons of inspiration again!
First of all, i would love to say THANK YOU all of you! I'm so glad we met!


こんにちは、風邪気味マツウラです。
きっとここ最近の不規則な生活と季節の変わり目のせいでしょう。
今日は、そんなこんなで、まったりと過ごしておりました。
今は、映画までの時間をスタバでつぶしております。
世界一美しい本を作る男』を観ます。

というわけで、その間ブログをばばばっと書きます。
今日は、箱庭のガッコウ最終日について。
そう、私たち、きのう卒業しました!といっても2日間のワークショップ。
卒業って大げさかもですが、そのくらい言えちゃうくらいこゆ〜いものでした。
もう、ほんと箱庭のみなさんと集まった素敵なみなさんに感謝!!




IMG_4001_1



well, I'm writing about what we did in the class yesterday.
It started with our presentation competition!
There were four teams and our team presented about "Picnic in the morning".
and guess what!!? we won! we all were like "wow, thank you".
It's gonna be posted on haconiwa's web page!
I mean we all were so happy about it but the most important thing is not about a prize.
It's all about the process, how we made it. I learned a lot from the other team's presentation too.
So it was worth it!!


さて、今回はというと、前半チーム発表会で、4チームに分かれて箱庭のページを自分たちでテーマを考えて制作してくるというものでした。私たちは、『朝ピクニック』。
私の「朝のピクニックって素敵なんですよ。」というちっぽけなつぶやきから始まりましたが、もうチームのお姉様方の情報収集力と、素敵なデザイン、文章でなんと優勝!
うれしかったです。ほんとに。後日、箱庭のページにあがるらしいです。
でも、大事なのは選ばれるかとかじゃなくて、その一つのものをつくりあげる過程だと思っています。で、それをみんなでシェアして、こんなこともできたのか!っと発見をする。これが一番大事なことだなって。実際、他の班の発表きいてるときも、なるほどこんな発想もあるのか!とか、これいいデザイン!とかとか、学ぶところはたくさん。
普段、ざーーーーーーっとみる記事も実際作ってみると、大変なのね、ってことが分かったり、お勉強になりました。



IMG_3939_1



then, we moved on photography workshop.
You know, taking photos... i love it!
But when it comes to photography class or workshop, i can't capture well like whatever i want.
i know it's a kind of excuse... but i always feel that way.
I think i don't like you-have-to-take-photos situations.
so i think it's better to keep it just as my hobby. i mean not for work.
I'm not sure yet but i feel that way....

そして、お次はフォトワークショップ。
みんなカメラ持参でばしばし撮っておりました。
わたし、こういうの苦手なんです。撮らなきゃ!って思うと撮れなくなっちゃう。
はい。言い訳です。でも、授業の課題で沢山撮らなくちゃいけない時なんかは、もう息詰る。なんか余計なこと考えちゃうんでしょうかね。
だから、写真は趣味のままがいいかと。
ま、私のことだからいつ気が変わるかわかりませぬが。笑


IMG_3923_Fotor



But the workshop was a lot of fun!
We walked around, took some random photos, edit them, and share them later.
I love looking random photos that people took.
it always gives me new perspective.

でも、ワークショップはたのしかったです!(←小学生の作文か。)
みんなでふらふらしながら、写真とって、編集して、シェアして。
いろんな人の写真みるの好きなんですよね。
新しい点がたくさんみられるっていうか。この角度!この切り取り方!とか。


IMG_3949_1

IMG_3961_1

IMG_3950_1

IMG_3965_1



Overall, i really enjoy the class!
I'm so glad that i found this class on the Internet, where tons of information are going on.
I think it was kind of destiny...
I'm a bit sad it's already over but our friendship won't never over. hope so :) lol


とにかく、箱庭のガッコウ、楽しめました。
ほんと、あのとき、箱庭5期生募集のページを発見してよかったなって!
あんな大量の情報の中から〜もう運命ですかね、笑
あっという間に終わってしまって、悲しいですが、私たちの関係は終わりませんよ!っと祈っております。笑


IMG_4002_1



Thank you so much for everything and keep in touch!
Best wishes for your future!

最後に、ほんとうにありがとうございました。
みなさまのご活躍を祈っておりまする。



well, i think the movie's gonna start in a few minutes !
Thank you for stopping by!


では、映画にいってきます!
またね!

See you again!




Powered by Blogger.