10/19/2013

Lazy Saturday

IMG_3490_2


Hi there, how are you doing?
It's kinda chilly and rainy day here, in Tokyo.
 and it was a bit of lazy day for me.
woke up kind late, had brunch, cleaned up my room and read blogs...
But i felt like i need to get out of my house and get some fresh air. 
So i spent the afternoon with my sister at iriya plus cafe.
it was my first time to visit there and also I've never get off Iriya sta.
So totally new place for me!


こんにちは、今朝、三度寝しましたマツウラです。
今日は小雨も降ってて、肌寒かったですね。
で、ちょっと寒くなると、なまけものになりがち。
ぼーっとパソコンむかって一日終わってたなんてことになっちゃいますからね。
というわけで、外の空気をすわなきゃ!と思い、
午後からふら〜っと妹と入谷にあるiriya plus cafeへ。
入谷?はじめて下車しましたよ。笑
ママが、入谷で照明みにいきたいってことだったので、とりあえず。




IMG_3478_1


It's located near Ueno and only 1 min to walk from Iliya Sta.
I've seen this cafe a few times on magazines and i finally made it.
It's used to be an old hose and the owner renovated it.
the good thing is we still can see the old beautiful woods.

このカフェ、上野からもちかく日比谷線入谷駅からも徒歩1分。
雑誌などでも古民家カフェとして掲載されてたりしてますよね。
築50年の一軒家を改築して、おしゃれーな古民家カフェへ。
古い木材がいいかんじですよね。うんうん。


IMG_3492_Fotor


IMG_3483_2


had coffee and pancakes...

オーガニックのパンケーキ。
シンプルなのにしました。あんまり甘くなくて、
なんだか"やさしい女の子"になれそうな味でした。笑


IMG_3498_1


read a book...

で、しばし読書。


IMG_3493_Fotor


and took a nap a bit.

で、昼寝。


IMG_3504_1


well, such a cozy cafe...
i can say, i don't hate this rainy weather.
pretty calm... love it.

というわけで長々と居座りました。

雨の日も悪くないなと。
しっとり、静かで。入谷が静かなだけか?笑



IMG_3502_1のコピー



では、また今度。


Thank you for stopping by.
see you again!


Powered by Blogger.