1/06/2014

Hatsumode

IMG_4137


Hi there, how's your weekend ?
i hope your new year is off to an amazing start!
looking back at my winter break, i had pretty cozy days with my family and my friends and just being lazy... i feel like i haven't finished half of what i wanted to be done by today.
I'm still working on my paper due on Wednesday... wow...
But i juts wanted to stop by here and share some random photos from my winter break.



こんにちは、年末年始は風邪とともに過ごしましたマツウラです。
ま、風邪と言っても熱もない、ただの鼻水とのどの痛み。パブロンかな?ベンザかな?
それはさておき、みなさんもう仕事始め、学期はじめですかね?
みなさん2014年すてきなスタートをできたましたか?
私はですね、結構ぐ〜たらしておりました。(働け学生!)
そしてもう明日から学校というのに、まだやらなければいけないことの半分も終わっていない気が...でも、今日は私の冬休みの写真をあっぷできればと思い、ふらっと来ました。



IMG_4144



well, i went to Hokekyoji with Miyu for Hatsumode, whcih is Japanese custom in New Year.

We visit to shrines or temples and pray for happiness and a healthy year at the beginning of the new year.
Miyu just came back from NY and wanted to do some Japanese stuff.
So we decided to visit there. It's only 5min walk from my house.
Actually, i've never seen such a bunch of people in there.
cause i usually go there early in the morning. There's nobody except cats and so quiet.
but anyway we had lots of fun that day.


え〜初詣ですね。
私、おそらく初めてかも。たぶんね。
そしたら、初初詣ですね!!めでたそうな字面。
3日にNYから一時帰国中のみゆと近所の法華経寺に行って参りました。
歩いて5分くらいで行けちゃうからね。近いですよ。
で、おっきなとこでもないので、並ばず、すら〜とお参りできました。
でも、こんな大勢の人が法華経寺にいるのは初めてみましたよ。
だっていつも、平日の早朝とか夕方とかしか来ないからね。
静かなのもいいけど、こんなに人いるとわくわくしますね!笑




IMG_4143



put smoke to your body...
People says it makes your body better... like if you put smoke to your head, you will be smart.
If you put it to your eyes, your eyes will be bigger... just kidding
but a lot of Japanese girls would do that lol

あ、煙をかぶりますね。
頭にやったりね。鼻にやって風邪が治りますように〜とかね。



IMG_4145


and don't forget to draw "Omikuji", Japanese paper fortune.
Sometimes we tie to the branch of a tree. But when you get a good fortune, you should take it home.
But this time, it didn't say anything 'good' or 'bad' so i didn't know what to do,
but i felt like i want take it home with me so i just did it. lol

で、おみくじね。
これは大吉とか凶とか書いてなくて、アドバイスでした。
結ぶのか?持って帰るのか?
悩みましたが、なんかアドバイス忘れちゃいそうなので、持って帰りました。


IMG_4139


and little monkey show.
He was like ... "damn, didn't get much tip today..." lol

で、おさるさんのショー。
この子、こんな感じで、とてもお疲れの様子でした。笑


IMG_4138


and sweets!!! We just couldn't help it...
looks so good and smells incredibly good!
so i got obanyaki with anko.  yum!!

そして甘い誘惑。
もう匂いといい、買わずにはいられないでしょ、
買いましたよ。焼きたての大判焼きを。
ほおばりながら参道あるいて。ん?これってだめなこと?大丈夫?


a


IMG_4141


then we came back to my home and cooked dinner together!
then we'd been up all night and working on our zine ( i'll post about it later! ) !
What a fun night!

ま、なにはともあれ、お家に帰ってきて、ご飯を作って、
一晩かけてzineをつくりました!おたのしみに!そのうちここで紹介します!


photokj


now she's going back to NY soon and we're not sure when we're gonna meet next time exactly.
 maybe next winter ?? i'll visit you with Mayu holding tons of Japanese food!

というわけで、みゆと会うのは来年の冬かな?
NYCにまゆと二人で大量の日本食をかついでいくね!


well now I'm so sad that winter break is over...
seriously i wanna stay in my warm and cozy bed forever!
but i gotta go back to school tomorrow and finals are coming, and officially start jobhunting...
wow... I'm pretty sure it's gonna be the busiest month ever! i don't think i can handle it.
But i gotta do it anyway, so I'll do my best!


というわけで、今日で冬休みおしまい。
ほんとに、ずっとあったかい布団でごろごろしてたいが、
なんとテストの山と就活が待っていて、確実にいっちばん忙しい月になるでしょう。
ま、どっちにしろやらないといけないので、がっつりやりますけどね!



Hope you all have a great week!

ではみなさんよい一週間を。
また〜



Thank you for stopping by.
See you again!




Powered by Blogger.