3/27/2014

IMA Concept Store

IMG_6525pp



Hi there, how are you doing?
It's around 4pm and i've been up all night working on my resumes...
but i'm wide awake! haha weird...

anyway, today i would like to post about the IMA Concept Store, which just opened last week.
My friend and i visited the place yesterday.
It's been on my list since last week and i finally made it!

IMA magazine is a Japanese magazine devoted to the art of "living with photography".
I really love their perspective and philosophy.
Last week, they opened their concept store on the third floor of the AXIS building in Roppongi, Tokyo.
There are a bookstore, a gallery, and a cafe by Obscura Coffee Roasters in Sangenjaya.
...which means we can enjoy looking through tons of photobooks with amazing coffee.
How cool is that. I really love stuff like that. 



こんにちは、再び完徹マツウラです!
なんか、我ながらタフだなとか思いますよ。笑
これがいつまでできるか分かりませんけどね〜

さて、今日はですね、噂のIMA Concept Storeをご紹介。
先週オープンしてからずっと気になっていたんですが、
昨日、かわいい写真部の後輩とともに行って参りました〜
写真部らしすぎる休日。笑

写真雑誌、IMA magazineが「写真の楽しみをリアルに提供する総合スペース」
としてプロデュースしました。
「IMA Gallery」「IMA Books」「IMA Cafe」の3つの空間で構成されていて、
写真家やクリエイター、人気ショップとのコラボグッズも販売されています。
私は、さっそくトートを買ってしまいました。
とてもしっかりした生地だったので、カメラがっつり入れても平気そう!笑




IMG_6516p



IMG_6519p


It was Wednesday so there were a few people chilling around.
So quiet and cozy. It's not like TSUTAYA Daikanyama.
But the staff at the store told me it's packed on weekends.
So i'll recommend you to go there on weekdays.

平日だったのもありますが、人が少なく、静かで良い感じでした。
写真集みるなら代官山の蔦屋よりいいね。笑
でも、スタッフの方が休日は混むんですよ〜っていいてたので、
平日にくるのが一番ですね。あと、撮影OKなのも嬉しい。


IMG_6522p


IMG_6526p


IMG_6521p


and the gallery.
It's so beautiful and i totally fell in love with some of the works.
So i got some post cards and now they're on the wall in my room :)

ギャラリーも素敵。
気に入った写真があって、うぉおお!っとなったので、
ポストカードを買って帰りました。
そしてもう壁に貼りましたとさ。笑



IMG_6517pp


photo3


IMG_6520p


IMG_6518p


and we found beautiful yellow flowers !
Yes! it's spring!  My friends and I are planning to do hanami this weekend.
Hope it's gonna be blooming!

お外でこんなかわいい花もみつけましたよ。
お花が似合うね〜
あ、土曜日はクララとゆきことお花見しよう!となっているので、
一気にぶぁああ!って咲いてくれるといいな。


IMG_6523p


photo




well, I gotta get back to my work.
Thank you for stopping by.

そういえば、雨の予報だったのに、青空ちらり。
おっきな傘もってたんだけどね。

では、もうひとつESを書き上げます!
それにしても昨夜の徹夜はものすごい集中力で自分でも怖かったよ。
熱がはいると誰にもとめられないよ〜 ってね。笑


ではまた〜

See you again!








Powered by Blogger.