4/16/2014

A carpet of sakura

IMG_7191pp


Hi there, how are you doing?
well, i apologize for not posting much at all the last week...
i've been so busy and overwhelmed with lots of works.
But i just got a comment on my Instagram from one of my blog readers.
"Please blog more" and all of sudden i got motivated so now here i am.
Thanks for the comment!!

こんにちは、家の照明を新しく変えましたマツウラです。
最近全然更新できず、すみません。
で、ついにInstagramでクロアチア?のフォロワーの人から
「お願いだからブログアップしてちょ!」とのコメントをもらい、
これは書かなくては!と今書いている次第でございます。
ありがとう!

Today I'd like to share these photos
from our hanami with my family and a new friend from Melbourne.
We went to Shinjuku Gyoen, which is one of Tokyo's best places to see cherry blossoms.
It was almost the end of sakura season, so we got to see the pink sakura carpet under the trees!

というわけで、今日は2週間ほどまえの花見の写真を。
今回は、みんな大好き、新宿御苑でございます!
私、千駄ヶ谷から新宿御苑がこんなに近いだなんて知りませんでした。
で、ちょうど花びらがひらりひらりと散って、とっても趣がありましたよ。
これぞ、日本の春。というかんじ。


IMG_7180p

IMG_7183p

IMG_7181p


Seriously, we'll never get enough shots of sakura.
So beautiful.

ほんと、美しすぎて、絵のよう。
シャッターきりまくりです。
今はデジタルだからいいけど、フィルムの時代は、困っただろうね。
だってこんなに美しいんだもの。


IMG_7182p

IMG_7187p

IMG_7195p

IMG_7194p

IMG_7189pp

IMG_7196p


My sister's pink coat was a perfect match for the sakura tree!

そして、偶然にも妹のコートが桜色。

IMG_7197p


There're another beauty besides the sakura...
Look at these fresh green spring leaves!!
i feel like i should plan a photoshoot around here soon....

そして、この新緑。
若葉たちが、僕たちもみて〜!って、キラキラしていましたよ。笑
またこの辺りで撮影したいな。


IMG_7192p


then... had amazing green tea!
i always get lots of inspiration from the tea ceremony.
I used to do it when i was in high school. now I think it's time to start again.

そして、久々にお抹茶を頂きました。
改めて、お茶の魅力を感じましたよ。
こう見えても、高校時代茶道部でして、今もお家でたまに抹茶たててます。
でも、もっとしっかり勉強したいなって。
茶道文化検定でも受けようかな。


IMG_7186p



anyway, my life has been hectic lately
and i'm definitely not as up to date on my blog as i'd like to be....
But i have lots of contents planned. i just wish there was more time in the day!

というわけで、就活やらでめまぐるしい日々が続いていますが、
ぼーっとできる時間もとりつつ頑張っていきます。
ブログも今までよりは少なくなるかもですが、ちゃんと更新するからね!
ネタはやまほどあるのだ〜笑

ではまた。

well, thank for stopping by!
See you again!



Powered by Blogger.