5/02/2014

Cycling in Kyoto

IMG_8137p


Hi there, how are you doing?
well, it's May!! I know i say this every month but i really can't believe it's already May...
Time flies...

Today I'd like to share some of the photos from my Kyoto trip last weekend.
I went for a job interview in Osaka and i stayed at my friend, Nagi's home in Kyoto for 2 days.
We managed to squeeze so many things into a few days, which basically can be translated as we ate a lot of food and took tons of photos...


こんにちは、家ではすでにタンクトップ、マツウラです。
そう、もう5月なんですよ!毎月いってることですが、早すぎ!
ほんとあっというまに社会人になってしまうよ。

というわけで、今日は先週末行った京都の写真を少し...
月曜日に大阪で面接がありまして、せっかく関西いくなら京都もいこ!ってことで、
お友達のNagiのお家に泊めていただきました。
たった2日しかふらふらできなかったので、
もうたくさん美味しいもの食べて、たくさん写真撮って...というかんじでしたね。



IMG_8135p



Last time i went to Kyoto was for school trip when i was in Junior high.
So it's been 6 years! This time we decided to cycle around Kyoto.
Since she knows a lot of good local places, i didn't have to worry about a map or thinking "where am I !?"
So basically I just followed her...


前回京都に行ったのは、確か中学生の修学旅行でした...
6年ぶりですか!? あのときは、タクシーで班別行動だったな。笑
ちなみに今回は、チャリンコでございます!
Nagiのお家のチャリをかりて、一日中走り回りました。笑
私は、Nagiの後をついていくだけ。素敵なガイドさんでしたよ〜


- Day 1 -


We had absolutely perfect weather the whole time!
We woke up a bit early and headed to one of the best bakeries in Kyoto, called Le Petit Mec.
It was just a few minutes away from home by bicycle.
Once your entered, it's like you are in France and it smells so good!
We got some bread and a sandwich, Rosbif au fourme d'ambert.


一日目

初日から、とんでもなくいい天気!
ちょっと早起きして、地元の人にも人気のパン屋さん Le Petit Mecへ。
Nagiのお家からほんと数分のところでした。
ドアをあけると、パンの香りがふぉわわ〜んって。
ハードなパンがおすすめということで、
クリームチーズのと、ローストビーフのサンドイッチを買いました。


kyoto6


Le Petit Mec

159 Motokitakojimachi, Omiya-nishi-iri, Imadegawa
Ukyo-ku, Kyoto 602-8448 
Tel: 075 432 1444
Fridays - Sundays: 8 am - 8 pm






We also stopped by the bakery called Pin de Bleu, where Nagi works.
I mean everything is amazingly cheap! like ¥90 or ¥100...
But it all smells so good and tastes amazing !
We got some sandwiches, which are her favorite.


そしてなんとパン屋はしご。
なんでも、京都はパンの消費量が全国1位らしく、
パンストリートとまでよばれる通りがあったり、
京都人にとってパンはなくてはならない存在。
Nagiのお家も毎朝、朝ごパンらしいですよ〜
で、ここPin de Bleuは、彼女のバイト先(?)らしく、安くて美味しいパンが自慢。
Nagi一押しの、タマゴサンドを買いました。


kyoto8


kyoto7


then we passed through Imperial Palace and headed to Kamogawa (Kamo river).
It has wide walking paths on both sides and people enjoy having picnics around there.

そして、御所の砂利道をとおりぬけ、鴨川へ。


kyoto14


So we had picnic for our breakfast.
Love eating outside in this beautiful weather...

そして憧れの、鴨川ピクニック。
パンも美味しくて、景色もよくて.... あとは、カラスと鷹?さえいなければよし。笑
あの子たち、私たちの食べ物狙ってるからね、おっかないよ。


kyoto12


then cycled around Kamogawa and headed to Heian Jingu Shrine.
It's not that old of a place but the garden was so beautiful.

で、ピクニックのあとは鴨川沿いをはしり、細見美術館へ。
さらさら〜っと見終えて、平安神宮のお庭を眺めました。


kyoto15


kyoto66


kyoto68

IMG_8140

kyoto16


It cost ¥600 to enter but it's worth it!

お庭は、入園料で600円かかりますが、
人も少ないし、静かで、とってもよかったですよ。
若葉がキラキラしてました。


IMG_8139p



well, i still have more photos so i'll post them later!

今日はこの辺で。つづきは明日かしらね。


ではまた。



See you again!



Powered by Blogger.