6/14/2014

Full Honey Moon

honeymoon3


Hi there, how was your week?

well, it's Friday the 13th 
and i'm still up with this beautiful moon, called Full "Honey" Moon.
But having the combination of a full honey moon and Friday the 13th is a rare occasion. 
Last one was June 13, 1919 and it won't happen again until June 13, 2098. 
How amazing! This is just so beautiful…


こんにちは、映画のあとのラーメンがおきまりになりそうです、マツウラです。
今日は、晴れのち豪雨、そしてまた晴れ。と、忙しい天気でしたね。

で、ふと空を見上げたら、とんでもなく美しい月が雲の隙間からちらり。
そう、今日は13日の金曜日、ハニームーンという夏至に近い時期の満月の日です。
この組み合わせ、なんととっても奇跡的なもので、前回は1919年6月13日。
そして、次のチャンスは、2098年6月13日らしいのです。

夕方は赤みがかっていたらしいのですが、見逃してしまい、この時間。
今日は雲が多めですが、月のあかりに照らされた雲もまた美しい。
このまま朝になるまでみていたい。


なんてね。おやすみなさい。

Good night.






Powered by Blogger.