7/07/2014

Aoyama Food Flea

farmers_4


Hi there, how was your weekend?
well, sorry about the silence here over the past week.

I just realized that it has been a whole year since i came back from NY.
Aoyama Food Flea kinda reminded me of the open-air market, Smorgasburg in Brooklyn.
You guys might already know about Aoyama Farmer's Market,
held every weekend just outside United Nations University.
This time, the brand new market called Aoyama Food Flea just started right next to the Farmer's Market.
More than 30 vendors selling handmade food, drinks...

A sad thing is that i didn't get to take that many photos there.
But I'm gonna share some of them.


こんにちは、明日の課題に追われて、久々の大学生気分のマツウラです。
今日は七夕。気づけば、帰国して丸一年がたっていました。
向こうで8キロも太って、NYの日差しで真っ黒に日焼けして帰ってきたから、
あの時は、ほんとに黒豚みたいだったな〜っとか思い出した。笑

ま、それはさておき、昨日は青山ファーマーズマーケットと同時開催された、
Aoyama Food Fleaにちょろっとよってきました。
NYのフードマーケットSmorgasburg的なね。
(一年くらい前の記事だけど、Smorgasburgの記事あるよん)
また昼間からビール飲んじゃってたよ。笑

こんな都会のど真ん中で、農家さんや作り手の人からモノを買えるって素敵ね。
どんどん広がる東京のフードカルチャーにわくわくするよ〜


farmers


farmers_2


farmers_1


というかんじで、最近はもっぱら食べ物のことばかり考えてます。
料理もちょこちょこすることにしました。笑
明日は、カレーをつくるよ!インドのカレーよ!

では、みなさまよい一週間を。


I hope your week is off to a great start.
Thank you for stopping by.

See you again !









Powered by Blogger.