1/06/2015

Hello 2015

newyear16


Happy 2015 everyone!

Hope you all had a wonderful holiday.
Already 6 days into 2015. Time goes by so fast.
I think most of you just had the first day of work this year. 
I had a part-time job yesterday and here i am. Back in the mood of staying home all day.
It's raining outside… I'm just cozying up and watching movies or writing blog posts.
and i just made hot chocolate with rum. perfection.

So today i'd like to share some photos from my holiday.

遅ればせながら、あけましておめでとうございます。
(まだぎりぎりこの挨拶できますよね。。)
みなさん年末年始はいかがおすごしでしたか?
昨日から仕事始めという人も多かったと思います。
私も終日バイトでしたが、今日は授業もなく、またお家にこもっております。
風も強いし、数時間後には雨らしいです。

というわけで、こんな日はブログ。
今日は、年始の写真をいくつか。
(今年も気合いをいれて、初日の出を見に近くの九十九里浜ゆきましたが、
あいにく、厚い雲に覆われてちらりとも太陽を拝めませんでした。
というわけで写真なし。インスタに悲しい冬の浜辺がのっています。)


newyear_4


My family and i spent most of our time staying warm under the "kotatsu"with some "mikan".
The two combined turns people into couch potatoes easily.
The perfect way to spend new year's holiday in Japan.
So overall, it was a pretty lazy holiday.
But we felt like we need to get out and get some fresh air.
So we drove by the beach and stopped by this cozy little restaurant in the woods.

さて、年末年始は、例年通りおばあちゃん家で家族みんなで過ごしました。
ひたすらコタツでぬくぬく。
スーパーコタツライフでした (笑) これぞ日本のお正月です。
でも、せっかくのお休み。体の一部にもなりつつあったコタツからなんとか抜け出し、
海沿いをドライブ。ちょっと足をのばして、千葉
県匝瑳市の山奥にある美味しいご飯屋さんの行ってきました。


newyear_15


They had a special New year's lunch that day and it was wonderfully delicious and beautiful.
It comes with 15 dishes and dessert with coffee.

そしてなんと、この日は特別に「年末年始定食」が献立に。
野菜をたくさん使って丁寧に丁寧に作られた、全16品のお膳です。


newyear_12


みやもと山の玄米ごはん

塩糀スープ、熱田農園さんの九条葱

がんもどき、醤油葛あん

芋豚の塩角煮と根菜

旬菜の和え物、陽だまり農園さんに人参でドレッシクング

とても小さめの茶碗蒸し(かわいらしい書き方。笑)

胡麻豆腐

小糸在来大豆の厚焼き、豆腐マヨネーズ、人参ペースト

根菜とキノコの揚げ物、人参フライ

厚揚げのマリネグリル、クミンとカリフラワーのディップ

ゴボウと切り干し大根とレタスのナムル

みやもと山の卵で出し巻き、紅しぐれ大根ピクルス、ゴボウのバルサミコ煮

寺田本家さんの酒粕で葛チーズ、日本酒「二人三脚」の寒天

スモークキノコとほうれん草のポン酢浸し

みりんとサツマ芋の金団、玄米こめ飴黒豆

小さめの飲み物(穀物コーヒーまたは紅茶)とおやつ(ロールケーキ)



newyear_14

ロールケーキも美味。しっとりしたきめ細かい生地が忘れられない。。

newyear_2

本当に、いろんな味がして、美しくて、美味しくて、一口一口が幸せでした。
新年早々、こんな気持ちにさせてくれるごはんをいただけて、いい年になる気しかしません。笑

newyear

If you ever get the chance to visit Chiba,
i think this would be a lovely place to dine with family and friends.
It will definitely be a meal to remember.

千葉にお越しの際はぜひ。

newyear_11


Takeogohan

114-2 Oio, Sosa, Chiba, Japan



千葉県匝瑳市生尾114-2
( JR総武本線「八日市場」駅より徒歩15分 )
Tel 0479-74-8488
11:30~16:00 ( LO. 15:00 )
定休日 月・火・第三金曜日


well, hope you all have a great day!
Thank you for stopping by.
See you again !


というわけで、今年もmayanoue no okraをよろしくお願いいたします。
みなさまにとって素敵な一年になりますように。

ではまた。







Powered by Blogger.